اهمیت نوشیدن آب

 

اهمیت نوشیدن آب و میزان مصرف مناسب در حین ورزش کردن

اهمیت نوشیدن آب، چگونگی مصرف آب، میزان آن و دمای مناسب آب سوالی است  که برای بسیاری از ورزشکاران و کسانی که ورزش می کنند پیش می‌آید
این مطلب توسط تیم مشاوره پزشکی هاسپیتل تهیه شده است

حین ورزش کردن به علت انقباض عضلات و افزایش ضربان قلب،دمای مرکزی بدن افزایش پیدا می کند؛ برای کاهش دما، بدن شروع به عرق کردن می کند. اگر ما ورزش را در هنگام بی آبی یا کم آبی بدن انجام بدهیم، به علت انقباض عروق محیطی، نمی توانیم دمای مناسب حین ورزش را حفظ کنیم.

چگونه می توانیم وضعیت آب مورد نیاز بدن را تخمین بزنیم؟

مناسب ترین معیار برای وضیعت آب بدن، رنگ ادرار است
اگر قبل از تمرین رنگ ادرار تیره تری دارید ، باید مایعات بیشتری مصرف کنید. رنگ روشن ادرار نشان دهنده این است که بدن آب کافی دارد

دمای مناسب مایعات برای مصرف در حین تمرین چیست؟

بهتر است که از مایعات خنک در حین تمرین استفاده شود. بهترین دمای مطرح شده برای مصرف مایعات بین ۱۵ تا ۲۰ درجه است

چه میزان مایعات باید مصرف کنیم؟

ورزشکاران باید در حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ cc مایعات به ازای هر ۱۵ الی ۲۰ دقیقه تمرین مصرف کنند. بهترین الگوی مصرف مایعات حین تمرین بر اساس تشنگی است.

اگر در مورد این مصرف مقادیر مناسب آب و یا مسائل ورزشی دیگر سوالی دارید، می توانید با متخصص پزشکی ورزشی مشورت کنید

.شما می‌توانید بادکتر آزاده حکاک زاده به طور مستقیم تماس و مشاوره پزشکی بگیرید و سوالات خود را از ایشان تلفنی و یا آنلاین بپرسید.

اگر شما نرمش کردن را دوست دارید اما هیچ وقت فرصت نمی‌کنید تا وقت به آن اختصاص دهید پیشنهاد می‌کنیم این ویدئو را ببینید: ورزش و بهونه‌هاش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *