اهمیت نوشیدن آب

اهمیت نوشیدن آب و میزان مصرف مناسب در حین ورزش کردن

چگونگی مصرف آب ، میزان آن و دمای مناسب آب سوالی است  که برای بسیاری از ورزشکاران و کسانی که ورزش می کنند پیش می‌آید
حین ورزش کردن به علت انقباض عضلات و افزایش ضربان قلب،دمای مرکزی بدن افزایش پیدا می کند؛ برای کاهش دما، بدن شروع به عرق کردن می کند.
اگر ما ورزش را در هنگام بی آبی یا کم آبی بدن اجام بدهیم، به علت انقباض عروق محیطی، نمی توانیم دمای مناسب حین ورزش را حفظ کنیم، پس برای ورزش کردن در حالت ایده آل باید در حدود ۵ تا ۷ cc مایعات به ازای هر کیلوگرم از وزن بدنشان از حدود چهار ساعت قبل از تمرین با الگویی مناسب و مداوم مصرف مایعات داشته باشند.
و اما چگونه می توانیم وضعیت آب مورد نیاز بدن را تخمین بزنیم؟
مناسب ترین معیار برای وضیعت آب بدن، رنگ ادرار است.
اگر افراد ادرار روشن داشته باشند، قبل از شروع تمرین این میزان مناسب مایعات را نشان می دهد بنابراین ا گر قبل از تمرین رنگ ادرار تیره تری دارید ، باید مایعات بیشتری مصرف کنید.
سوال دیگری که مطرح است این است که دمای مناسب مایعات برای مصرف در حین تمرین چیست؟
ترجیح بر این است که از مایعات خنک در حین تمرین استفاده شود.
بهترین دمای مطرح شده برای مصرف مایعات بین ۱۵ تا ۲۰ درجه است.

چه میزان مایعات باید مصرف کنیم؟
در حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ cc مایعات به ازای هر ۱۵ الی ۲۰ دقیقه تمرین باید ورزشکار مصرف کند.
بهترین الگوی مصرف مایعات حین تمرین بر اساس تشنگی است.
در صورت این که در مورد این مسائل و یا مسائل ورزشی دیگر سوالی دارید، می توانید با متخصص پزشکی ورزشی مشورت کنید.

.شما می‌توانید با دکتر آزاده حکاک زاده به طور مستقیم تماس و مشاوره پزشکی بگیرید و سوالات خود را از ایشان تلفنی و یا آنلاین بپرسید.

اگر شما نرمش کردن را دوست دارید اما هیچ وقت فرصت نمی‌کنید تا وقت به آن اختصاص دهید پیشنهاد می‌کنیم این ویدئو را ببینید: ورزش و بهونه‌هاش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *