این قسمت دیابت

این قسمت در مورد “ دیابت” از دکتر رکسانا پی سپار، متخصص داخلی ببینید و بشونید

کنترل قند خون در فرد مبتلا به دیابت با تغییرعادات بد زندگی و در پیش گرفتن روش های سالم امکان پذیر است. مصرف هرمیزان از قویترین داروهای دیابت در صورت عدم رعایت برنامه غذایی دیابتی در حفظ قند خون در محدوده ی توصیه شده مفید نخواهد بود.

اگرمبتلا به دیابت هستید و سابقه ی مشکل قلبی تنفسی ندارید حداقل سه نوبت ورزش در هفته ، به مدت چهل و پنج تا پنجاه دقیقه بطوریکه ضربان قلب بالا برود توصیه شده است. سعی کنید فاصله ی بین دو نوبت ورزش بیشتر از دو روز نشود.

برنامه غذایی دیابتی باید حاوی سالمترین مواد غذایی باشد و میزان کالری و چربی کمی داشته باشد و بیشتر از میوه و سبزیجات تشکیل شده باشد .برنامه غذایی دیابت بهترین برنامه غذایی برای هر فرد حتی افرادیست که به دیابت مبتلا نیستند.

اکثر غذاها برای تبدیل شدن به انرژی در بدن ما به قند تبدیل میشوند، در فرد مبتلا به دیابت سوخت و ساز قند دچار مشکل است که با داروها سعی در کنترل این مشکل داریم حالا اگر این فرد میزان زیادی کالری و چربی بیش آن چه نیاز بدنش است استفاده کند، قند خونش به مقادیر بالایی میرسد و علاوه بر حالتهای اورژانسی، در دراز مدت هم این قند بالا مثل سم روی اعضای مختلف بدن مثل اعصاب و قلب و کلیه اثر سوء خواهد گذاشت.

اکثر افراد مبتلا به دیابت نوع دو اگر برنامه غذایی را رعایت کنند و طبق نظر پزشک کاهش وزن پیدا کنند به تعداد و مقدار کمتری دارو نیاز خواهند داشت.

نکاتی که باید به آنها توجه کنید:

داشتن سه نوبت وعده ی غذایی اصلی سر ساعت های منظم کمک می کند داروها یا انسولین بهتر اثر کند.

نیاز بدن افراد مختلف به کالری بر حسب وزن و میزان فعالیت روزانه ی آنها تعیین میشود و رژیم غذایی باید بر حسب شرایط هر فرد جداگانه تعیین شود.

در هر وعده ی غذایی فردی به دیابت مبتلا نیست نصف بشقاب می تواند شامل حبوبات و غلات یک چهارم شامل سبزیجات و یک چهارم شامل پروتئین باشد ولی در فرد مبتلا به دیابت میزان سبزیجات و غلات و حبوبات باید جابجا شود. مصف بشقاب باید شامل سبزیجات باید و یک چهارمشامل حبوبات و غلات و یک چهارم آن پروتئین باشد.

.شما می‌توانید با دکتر رکسانا پی سپار به طور مستقیم تماس و مشاوره پزشکی بگیرید و سوالات خود را از ایشان تلفنی و یا آنلاین بپرسید

اگر شما نرمش کردن را دوست دارید اما هیچ وقت فرصت نمی‌کنید تا وقت به آن اختصاص دهید پیشنهاد می‌کنیم این ویدئو را ببینید: ورزش و بهونه‌هاش

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *